Tilbake på jobb!

Det var veldig greit å komme tilbake på jobb igjen, og få kjenne på at du blir litt sliten.

Etter 4 lange måneder med en sak om læreplassen min, fikk jeg den endelig tilbake når jeg vant saken. Det er ikke helt ferdig enda, men jeg har ihvertfall fått startet i jobben igjen. Det har vært noen lange måneder når du ikke vet nå du får jobbe igjen og må sitte å bare vente. Men jeg har ihvertfall hatt hunden å dullet med og trent, og trent selv en del.

 

Anleggsgartner

Jeg er lærling som anleggsgartner i Stangeland Maskin, der planen er og bli grunnarbeider/håndmann etterhvert. Her er det mye forskjellig arbeid, alt fra håndarbeid til maskinkjøring. Og hver dag foregår utendørs, samme hvilket vær det er. Veldig gøy og kunne jobbe i samme firma som samboeren, og alle godene vi får i firmaet! Både turer, fester og gaver.

Jeg startet på vgs på restaurant- og matfag, deretter hoppet jeg over til hestefag og trivdes veldig der. Etter dette året tok jeg et friår der jeg jobbet litt i butikk, og på en gård der jeg var med å bygget ut fjøset. Så bestemte jeg for å prøve ut anleggsgartnerfaget. Dette var på grunn av jeg alltid har likt å jobbet ute, og holde på med litt tyngre ting. Det som var, var at jeg egentlig ville gå på linje som grunnarbeider, men når jeg ikke fant ut hvilken linje det var, så ble det anleggsgartner. Da var jeg utplassert alle 6 uke hos Stangeland Maskin, og fikk tilslutt tilbudt læreplass hos dem når den tiden kom, og takket ja til det. 

Men uansett er det veldig greit å kunne være ute og gjøre forskjelligt, enn å ha en jobb der du sitter i ro hele dagen og ikke har noe å slite deg ut på. Du har både en variert arbeidsdag, og en variert arbeidsplass da du alltid kommer på en ny plass. Noe arbeid er tyngre enn annet.

Noen bilder fra dagens arbeid!
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg