Sunne havrecookies med banan og sjokolade

Nå er det helg og du har kanskje lyst og kose deg med noe snacks, som kanskje er litt sunnere! Jeg har laget disse flere ganger og de er så gode. Du skulle ikke tro de var så gode når de kun er laget av havregryn, banan og litt sjokolade, men jo.. det er de virkelig. De er både enkle og raske og lage og ingrediensene er noe flere nok har hjemme fra før. Det er en stund siden jeg har laget disse nå fordi jeg har rett og slett glemt de ut, så jeg må virkelig få laget disse snart.

 

Til ca. 12 cookies trenger du:

◇2 middels store bananer

◇3dl havregryn

◇Sjokolade mørk/lys (så mye du selv vil ha)

 

Skrell bananene, legg dem i en bolle og mos de.

Rør inn både havregrynog sjokolade. Her kan du enten hakke sjokolade selv eller kjøpe pose med små sjokoladebiter i butikken og du vil gjøre det litt enklere.

Legg de ut på et bakepapir på en stekeplate med en spiseskje, slik at det blir som små kuler.

Stek dem på 180°C i ca. 15-20min.

Så er det bare til å nyte dem!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg