Skulle hatt lengre tid

God tirsdag til alle sammen!

Så vi kom nettop hjem fra nok en fantastisk reise til Tyrkia, Alanya. Det var trist å måtte reise fra den flotte, varme og fine været på søndag, og komme hjem til kjedelig og kalde Norge med kun regn. Vi kjente fort at det egentlig var for lite med 1 uke i Tyrkia, men siden det var det eneste som var ledig når vi er så sene å bestille, så ble det slik. Neste gang vet vi ihvertfall at vi må være der lengre!

Men vi hadde en fin reise, når vi kom ned på søndagen så var det bare inn på hotellet, sjekke inn, dusje og få alt på plass, før vi gikk ut i gatene og bare så oss rundt. Det var litt gøy også å være samme plassen igjen, for da visste vi hvor ting lå og hvor vi skulle. Vi var mye av de samme plassen som vi var på ifjor, tok gondol opp til et fjell nede i Alanya sentrum, hvor vi denne gangen betalte oss inn i borgen som er der så vi fikk sjekket det også ut. Var ikke så veldig mye spennede der da alt stod på tyrkisk. Men utsikten som var fra toppen der, den var helt nydelig og du kunne se langt avgårde!

Vi var også på marked i gatene 2 ganger. Første gangen vi var på markedet var det ikke så veldig varmt å gå rundt inni teltene/bodene. Men andre gangen vi var der, da var det veldig varmt, så vi passet ihvertfall på å ha med oss vann hele tiden så vi kunne drikke. Samme med båtturen vi tok også. Vi tenkte vi skulle være litt smarte og ta båttur litt senere på dagen, når solen begynte å gå ned, for vi tenkte det ikke var så varmt da. Men akkurat de siste dagene, så ble det jo bare høyere og høyere varme, så det var jo like varmt da, som tidligere på dagen. Men det var selvfølgelig gøy for det da. Morsomt var det også, da jeg og samboeren min var de enste ombord på den store båten, som ikke var tyrkiske, haha! Så alle de andre samlet seg og danset til tyrkisk musikk mens vi bare satt der for oss selv. Flere av folkene enten på restaurantene eller butikkene kjente oss igjen fra sist gang vi var der. Så vi fikk gratis dessert, frukt, drinker og flere goder av flere, det var så hyggelig! Og selvfølgelig noen av dem som ville ta bilde med oss siste kvelden før vi skulle reise. Ene kvelden vi kom til rommet vårt igjen, hadde de som jobber på hotellet satt igjen et fat me frukt og 2 småkaker med et kort hvor det stod at de takket for at vi hadde valgt det hotellet og slikt, såå koselig! Både ifjor fikk vi kjenne litt av hetebølgen, og samme i år. Uten den hadde det vært fin temperatur hele tiden, uten at det bler for varmt.

Det var også en selvfølge at jeg måtte en tur innom frisøren som sist, siden jeg synts de er mye flinkere der enn her hjemme. Og nok en gang ble jeg fornøyd med arbeidet deres. Og senere på kvelden ble det til at de 2 frisørene inviterte oss bort til frisørsalongen hvor vi satt utenfor og pratet og drakk, det var litt morsomt for det er ikke noe som akkurat er vanlig. Men det var gøy, så fikk vi blitt litt kjent med de og hadde noen andre å drikke med enn bare oss selv!

Det ble mange timer i solsengen på hotellet også, hver dag fra morningen og ut på dagen, lå vi og solet oss. Men vi lå ikke lenge om gangen før vi hoppet uti bassenget for å kjøle oss ned, spesielt de siste dagene, da var det nesten for varmt å sole seg. Fikk ihvertfall litt farge av de timene i sola, men hadde vi hatt 1 uke til så hadde det vært litt bedre!

Jeg ser allerede fram til å reise dit igjen, og til å få sommervær igjen!

Skroll nedover for å se noen bilder fra turen♥

Flotte fargelysene de har på båtene
Den lille parken i hovedsentrum
Liker at det er så stort basseng på hotellet, da slipper du at det er så trangt om plassen!
Kamelen Alibaba
Liten vill hund/valp på den ene restauranten, Tiger
Fornøyd med frisøren!
Flott solnedgang!
Fikk med meg 2 flotte solnedganger!