Salater og sunnere matpakketips til jobb

Å ha med en tørr, kjedelig skive med et lite pålegg på, på jobb, det finnes ikke værre enn det. Så derfor lager jeg alltid noe mye bedre å tar med meg til matpausen på jobb! Og jeg er sikkert ikke alene om det. Her får du noen tips!

Pastasalat

  • Pastaskruer
  • Salathode/brokoli (ukokt)
  • Paprika
  • Mais
  • Kylling/skinke
  • Creme fraiche med litt sweet chili som dressing. Eller rømme og majones blandet sammen.

 

Baguett med karbonade

  • Baguett/frokostbrød
  • Smør
  • Salatblad
  • Litt majones
  • Rødbeter
  • Varm karbonade, skjært i 2 eller 4
  • Gjerne litt alfalfa på toppen

 

Riskaker

  • Tynt lag med sunt sjokoladepålegg, uten sukker. (Kan kjøpes på nett eller hos xxl)
  • Så litt oppskjært jordbær fordelt rundt på riskaken. Kjempegodt og litt friskt i tillegg!

 

Wraps

Her kan du velge blant mye forskjelligt hva du vil ha på. Jeg pleier å ha:

  • Grove tortillalefser
  • Kremost med gressløk (light)
  • Salatblad
  • Røkt pålegg av svin/kyllingbiter
  • Paprika
  • Alfalfa

 

Omelett

Med grønnsaker og skinke, en klassiker!

 

Grove rundstykker

Lag eller kjøp noen grove rundstykker, ha på f.eks. eggerøre, pålegg og paprika/agurk eller andre varianter du liker!

 

Grove bananlapper og matmuffins

Lager ofte en av disse, som både metter og er veldig gode på smak! Jeg har lagt ut oppskriftene på disse tidligere. Men om du vil ha de, og ikke orker skrolle gjennom innleggene, er det bare å spør så sender jeg<3

 

Yoghurt og frukt

Det er alltid godt og friskt og ha med litt frukt og bær ved siden av lunsjen, eller kanskje en yoghurt.

 

Det var det jeg hadde for nå. Kommer nok med flere forslag senere, om jeg har prøvd ut forskjellige ting!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg