Bedøvelse, røgntegn og smertestillende

Noe slakk etter neddopingen, stakkar

I går fikk vi en akuttime hos dyrlegen til Zorro, for å sjekke opp i hva som var galt. 

Vi oppdaget på mandag at han gikk å hadde veldig vondt i halen, klarte ikke å bevege den, ble veldig redusert og slakk hele dagen. Vi tenkte vi skulle se det litt ann, om det muligens ble bedre av seg selv. Men når han ikke hadde kommet seg til neste dag, måtte vi bare få en time hos dyrlegen. Vil jo selvfølgelig ikke at han skal gå rundt og ha det vondt! Vi prøvde også å kjenne rundt på halen og bevege på den, noe som tydeligvis var veldig vondt og han begynte å pipe.

Fikk en telefon i matpausen i går om jeg kunne komme på en time, og jeg måtte selvfølgelig bare ta den. Men så hadde jeg bare 45min på meg til jeg skulle være der, så da var det full fart hjemover fra jobb, som egentlig tar ca 40min, hente hunden også var det full fart avgårde til dyrlegen. Ble heldigvis ikke mer enn 5min forsinka da! 

Dyrlegen startet med å kjenne rundt på halen, men kunne ikke kjenne noe. Derfor tok vi røgntegn for å lettere se om det var noe der. Da doppet (bedøvelse) dyrlegen ned Zorro, slik at det skulle være enklere å ta bildene. Synts like synd på han denne gangen også når du ser han begynner å falle sammen, sikler og sovner. Men likevell klarte han og gå selv første gangen vi tok bilde. Men andre gangen de tok, måtte han bæres, men våknet heldigvis når vi skulle gå. Halen var heldigvis ikke brukket, men de fant heller ikke ut noe. Han fikk smertestillende, så skulle vi se det ann til helgen og eventuelt komme og ta blodprøver. Men idag ser det ut som alt begynner å bli normalt igjen!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg