Påsken nærmer seg!

Det er ikke lenge til påske nå! Hva skal du ut på da? Det er ganske greit at jeg og samboeren får en hel uke fri fra jobb når det er påske.

De fleste reiser enten på hytta eller går på ski, men vi har ikke noen spesielle planer enda. Det bler nok noen lange turer med hunden om det er fint vært, og ellers blir det vel å være litt med familien, som alltid er like koselig. Men kanskje det også blir en liten tur opp i snøen å stå på ski.

Jeg har ikke stått noe særlig på slalomski. Det var ikke før jeg ble sammen med samboeren jeg prøvde ut slalom, fordi jeg var nøtt. Det var veldig uvant og vanskelig å holde balansen, men det har kommet seg litt etter litt. Farten og svingingen er værre, spesielt i de bratteste bakkene. Det er ikke alltid det er like lett å bremse, eller i det heletatt svinge unna folk. Så den ene gangen endte det med at jeg krasjet rett inn i en gammel mann, stakkars. Det var på grunn av jeg verken fikk bremset eller fikk til å svinge med skia. Det gikk heldigvis bra, bare litt blåmerker her og der og vi begge trillet nedover bakken mens skia og stavene lå i alle rettninger.

En annen gang fikk jeg beskjed fra samboeren at en annen vei enn den de tok, sikker var litt lettere for meg. Det stemmet jo ikke, for rett etter kom det et stort stup og der trynet selvfølgelig jeg og bare ble liggende med hode ned i snøen. Kjente det veldig i nasen og kjeven etterpå.

Det blir jo heller ikke lettere når du komme litt utfor veien og setter deg fast nedi snøen og strever med å komme deg opp. Så er det jo og prøve å få på seg skoa og skiene, det er jo heller ikke like enkelt. Og skiheisen, off…. jeg har ikke tellinga på hvor mange ganger jeg har fallt når jeg har prøvd å sett meg på skiheisen, men jeg har nå kommet med oppå tilslutt da. Så det er ikke mine beste opplevelser, men det er alikevell litt gøy, når jeg får det til da.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg