Lei av den samme matpakken? Nye matpakketips!!

Som jeg skrev om tidligere i et innlegg, prøver jeg alltid å finne nye ting å ha med til matpausen på jobb.. som helst ikke er brødskive. Jeg er veldig glad i knekkebrød, ulempen er jeg nesten aldri inner noe godt pålegg å ha på, og ellers griser det i bilen og tar litt lengre tid å spise. Uansett er det sunt og godt å spise, derfor har jeg funnet noen pålegg som eg gode å ha på, og litt annet.

 

Pålegg til knekkebrød/rundstykker eller andre “brødtyper”

  • Salatblad, eggesalat og kalkunskiver med krydder
  • Mager kylling på tube med alfalfagress
  • Kremost med bær/grønnsaker/syltetøy
  • Salatblad og roastbeef

 

Andre matpakketips

 

Maisbrød

Husker jeg spiste mye av dette før, men så har jeg bare glemt det ut. De er veldig gode og jeg pleier ha smør og ost på, denne gangen nøkkelost. Ellers flere andre pålegg som siklert er godt å ha på. I tillegg er de glutenfri, uten melk, soja og egg, og du finner dem i glutenfei-hyllen i butikkene. Enkel og lett lunsj! 

 

Frukt, bær og grønnsaker 

I tillegg til maten, har jeg alltid med enten frukt, bær eller grønnsaker. Sånn som eple, nektarin, jordbær/blåbær, cherrytomater og mye mer.

Snacks og mellommåltid

  • Nøtteblanding
  • Bixit blåbær barer
  • Yoghurt
  • Forskjellige typer barer fra butikke/nettsider

 

Flere tips og oppskrifter

Legge ved en side jeg fant tidligere med mange gode oppskrifter og tips til matpakker!

http://mat.no/Forside/OEK-arkiv/Matpakketips

 

Håper du finner deg en ny matpakke!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg