En dårlig bilforhandler

I 2018 bestemte vi oss for å kjøpe en ny bil. Da skulle vi gå for en litt nyere bil, siden de vi hadde, og hadde tidligere fikk mange problemer.

Vi måtte jo ha en stasjongsvogn slik vi kunne ha hundeburet baki, istedenfor å ha det i baksetet som vi måtte i de andre bilene. Så vi kikket lenge rundt både på finn og hos bilforhandlere, før vi fant en Vw passat som så veldig grei ut. Vi fikk prøvekjøre den en tur, så over den og testet litt av tinga før vi så kjøpte den samme dagen. Vi kunne ikke se noen problemer på den og var helt klart fornøyd med den nye bilen vår.

Det var først dagen etterpå viften ikke virket, verken varm eller kald luft. Vi ble jo litt skuffet over det og ringet bilforhandleren og de sa de skulle fikse det, greit det sa vi og leverte bilen til verkstedet de samarbeidet med. Det ble fikset og viften virket etterpå. Enda en gang gikk vi over hele bilen når vi kom hjem, for å sjekke om det kunne være andre feil. Da så vi at det lå fullt av små glassbiter fra en mest sannsynlig knust rute som har vært der, på bagasjeromsluken. Regnsensoren på frontruten ville heller ikke virke. Men ikke nok med det, så finner vi ut at den ene frontlykten er skjev, da åpner vi panseret og sjekker nedi og finner ut at den har blitt limt, etter den tydeligvis har vært knekt. Vw merket framme var også ødelagt, men det tenkte vi ikke så mye på, men vi fikk da nytt ihvertfall!

Igjen kontakter vi bilforhandleren, denne gangen reiser vi bort. Når vi forteller om problemene, at vi ikke er fornøyd med det vi har kjøpt og vil heve kjøpet, da begynner han å bli veldig hissig og sier han ikke vil fikse problemene å alt sånn. Men han måtte gi seg til slutt og sendte bilen inn til verksted. Den ble igjen fikset og vi gikk over den og sjekket igjen. Da finner vi lykten som skulle ble fikset, den hadde de nok en gang limet. Det værste var at det var bilforhandleren som hadde sakt til dem at de skulle lime den. Men etter mye fram og tilbake, fikk vi ny lykt, så de klarte endelig å fikse bilen. Regnsensoren fikset de også. 

En stund etter alt dette, fikk vi problemer med airbagen, den hadde tydeligvis blitt, eller var ødelagt fra før av og begynte å lyse. Den fikset vi hos Møller bil denne gangen, da vi valgte verkstedet selv og ville ha et skikkelig verksted. For det andre var ikke noe å skryte av. Verkstedet fikset det og sendte regningen til bilforhandleren siden garantien ikke hadde gått ut enda. Han nektet jo selvfølgelig å betale, så vi reiset ned til han. Nok en gang så var han veldig sur og hissig, men han måtte gi seg tilslutt. 

Så vi har hatt mange “småfeil” med bilen. Heldigvis gikk alt dette på garantien på bilen, men du kan si bilforhandleren ble lei av å se oss. Det hadde hvertfall vi god grunn til, en bilforhandler skal jo ikke holde på slik. Vi er ihvertfall fornøyd med bilen nå!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg