Interessene mine opp igjennom årene

 

Om du kjeder deg nå i disse coronatider hvor det ikke er så mye å finne på, så kan du lese om mine “interesser” opp igjenom tiden fra jeg var barn, og litt av det vi har funnet på.

Helt siden jeg var liten av, har jeg alltid hatt interesse for litt mer “gutteting” en kun “jenteting” som for eksempel barbiedukker når du var liten osv. Når jeg var liten å skulle ha leker, gikk jeg heller for traktorer, biler, og dyr da, enn å få dukker og slike ting. Tror jeg ikke hadde mer enn en eller to dukker kun. Men traktorer og biler derimot, har jeg ikke telling på hvor mange jeg hadde. Både jeg og min søster lekte alltid med slike ting, sammen.

Det er mye morsomt vi har gjort opp igjennom årene. Vi stylet til og med opp traktor plenklipperen vi hadde før, med både lakkering, klister, lys og eksosrør. Så du kan si den skilte seg veldig ut og folk kikket når vi brukte den, spesielt når den hørtes ut som noe mye større, med den eksospotten vi satt på, HAHA!

 

Pappa og den nye traktoren

Enda mer stas var det når pappa skulle kjøpe seg en splitter nye traktor da jeg var liten. En Mccormick, og en av de største modellene de hadde. Det var selvfølgelig jeg og pappa som var ute å kikket på traktoren og testet den litt før han bestemte seg for å kjøpe den. De forhandlerene som jobbet der, synts det var så spesielt og stas og se en jente være så interessert og opptatt av traktorer at de viste heller meg mye mer i og rundt traktoren og forklarte de forskjellige tingene, enn hva de gjorde med pappa. I tillegg så fikk jeg to traktormodeller av dem.

Ikke nok med det så kom forhandlerene med den nye traktoren med henger på en trailer og leverte den på bursdagen min, 1 februar! Og selvfølgelig fikk jeg enda en til traktormodell av dem, siden jeg hadde bursdag.

Måtte låne et bilde, da jeg ikke hadde bilde av den vi hadde for øyeblikket

 

Jobb, venner og biler

Jeg var ofte med på jobbene til pappa, og om han fikk noen småjobber med traktoren vi hadde. Siden han hadde veldig forskjellige jobber, fikk jeg både være med i alt fra traktor, hjullaster, gravemaskin, trailere og mye mer. Og fikk selvfølgelig prøve meg på forskjellig. Det førte jo til jeg ville jobbe med det jeg jobber med idag. Alltid likt det å jobbe ute, med store maskiner. Og det beste av alt, kjøre traktor!

Når det kommer til venner, så har jeg flere guttevenner enn jentevenner og har alltid vært den som har vært med i “guttegjengen” ofte. Synts det er like så greit, så slipper du alt det dramaet med andre jenter, og baksnakking.

Biler er noe jeg også alltid har vært interessert i, da ikke gamle biler, men heller nye, sportsbiler og amerikanske! Og har vært på maange amerikanske biltreff opp igjennom årene, og like stiligt hver eneste gang. Fikse å skru på biler er derimot ikke så gøy, og ikke noe jeg har interessert meg for. Selvom jeg har vært med søsteren min flere ganger på jobben hennes å fikset biler, har jeg likevell ikke fått noe særlig interesse for det. synts det er heller gøyere å kjøre dem, og se på dem.

 

Gården

Savner selvfølgelig gården, eller fjøset vi hadde før. Å kunne gå ut når du ville å kose med kyrne og den ene sauen vi hadde. Det var ikke en vanlig sau, det var en skikkelig kosesau som var med på turer rundt på gården og som vi lekte med. Ikke alle som får ta seg en ridetur på en ku heller, noe som var gøy, men værre når kalvene stakk av og du måtte springe rundt i evigheter å jakte på dem å prøve å få dem inn. Vi gav også navn på alle kyrne vi hadde, og sauen, som het Ulli!<3

Det som var ekstra greit var at vi slapp å gå i barnehage som liten, da vi heller var med i fjøset og stelte. Det var mange ganger pappa lurte på hvor jeg hadde blitt av, og fant meg etterpå i fjøset hvor jeg alt hadde startet med dagens arbeid.

Det som ikke var så gøy, var en stor flokk med sauer vi passet for en annen og foret og stellet. Jeg var veldig liten og var med og skulle fore dem. Pappa tok oppi foret i forkassene, det hørte selvfølgelig sauene og kom springende og skulle inn i hallen. Der jeg stod i åpningen, og ble sprunged ned av hele den store saueflokken. Det var bare flaks jeg ikke ble skadet, men jeg lå nedgravd i sorpen og så ikke ut. Men men.. det gikk ihvertfall godt tilslutt!

Jeg har mange andre fortellinger, men det får jeg heller ta i et annet innlegg aå det ikke blir så ALT for langt.

 

Sosiale medier

  • Snapchat: San99ma
  • Instagram: Sandra_kleven
  • Facebook: Sandra Marie Kleven
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg