Lunsj tips!

Jeg leter alltid etter nye lunsjer jeg kan ha med på jobb. Noen ganger finner jeg noe på nettet, og andre ganger finner jeg på noe selv og tester ut. Jeg er ikke den personen som synts brødskive er så veldig luksus mat på jobb. Ikke kan jeg lage alt mulig heller da jeg må spise i bilen og ikke har tilgang til alt mulig. Men så lenge jeg har kjølebag, så går det greit!

 

Yoghurt med tilbehør

  • Yoghurt
  • 1 banan
  • Blåbær (andre bær)
  • Valnøtter
  • Også bruker jeg en liten pose med små mørke sjokoladebiter fra Dr.Oetker, som jeg dryser oppi
Denne pakken selger di flere plasser. Mye enklere å ta med seg enn å hakke opp sjokoladen selv!

 

Grove vaffler

Vaffler slår aldri feil! Jeg pleier å bruke toro sine grove vaffler, da dette går raskest og er det enkleste! Legger porsjonsvis i poser og fryser ned, så tar jeg opp på kvelden før så de er saftige å gode.

 

Fylte horn

Bruk ferdig pizzadeig fra butikken som du lager horn utav, der du enten har ost og skinke inni eller kanskje pølse og tomatpure/ketchup!

 

Knekkebrød 

Finner nesten aldri noe pålegg jeg liker på knekkebrød, men synts det er godt med primula tube osten med jorsbærsyltetøy over. Enkelt er det også!

 

Frukt

Har alltid med meg enten en banan eller eple, eller begge deler for såvidt. Greit hvis du blir sulten en stund før det er lunsjtid.

 

Grove rundstykker

Rundstykker er jo også godt av og til, om du finner noen som ikke er så tørre og kjedelig, eller lager selv!

 

 

Pølse i termos

Om vinteren er det jo selvfølgelig ekstra kaldt, å kunne gjerne tenkt å hatt noe varm mat. Da er det greit å kunne ta med pølse i termos også pølsebrød utenom! Bare koker vann når jeg står opp, heller det oppi og oppi med pølsene. Jeg tar gjerne å heller oppi vann først, tømmer ut og tar oppi nytt vann med pølsene. Føler varmen blir bedre da og holder lengre nå den får blitt litt oppvarmet først.

 

Focaccia

Slår aldri feil med focacciabrød en gang i blant. Enten om du lager selv eller kjøper ferdig på butikken. Med det pålegget du ville ha oppå, som spekeskinke, som er veldig godt!

 

Enkle salater

Av og til så enten lager jeg salat selv, eller så kjøper jeg ferdigsalat hvis jeg ikke rekker å lage selv. Pastasalat er alltid godt og jeg har lagt det flere ganger med forskjellige varianter. Men ofte bruker jeg denne da den er enkel og lage og ikke så mange ingredienser:

  • Pasta (ta den mengden du selv vil ha)
  • 1 skinke oksygen (bogskinke)
  • 1 paprika
  • 1 rødløk
  • 1 boks mais
  • 1 boks rømme og 1 pose majones

Skjær alt opp i biter og bland rømme og majones sammen før du så blander det inn i salaten, ferdig!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg