Kremet pasta med svinekjøtt og pepperoni

I går testet vi en “ny” rett, med pasta. Den smakte faktisk veldig godt! Jeg fant en oppskrift, men som vanlig så gjør jeg alltid litt om på oppskriften når jeg skal lage det selv, enten om jeg tar bort noe, erstatter noe eller tilsetter noe ekstra, slik som vi vil ha den selv. Så her har du oppskriften.

Tagliatelle 150g (eller mengde etter ønske)

1stk paprika (jeg brukte rød)

2 båter hvitløk/eller hvitløkspulver

1 beger créme fraîche original

2dl kjøttbuljong (utblandet)

100g pepperonipølse i skiver

Smør eller olje til steking

300g svinekjøtt (jeg brukte tynnskåret svinekjøtt fra rema 1000)

Salt

Pepper

Dill

 

1. Kok pastaen etter anvisning på pakken.

2. Skjær opp paprika i terninger, purreløk i skiver også skjærte jeg opp pepperoniskivene i biter. Finhakk hvitløk om du bruker det. (Jeg hadde ikke hvitløk, så jeg brukte hvitløkspulver).

3. Stek svinekjøttet med litt smør eller olje til det er gjennomstekt.

4. Ha oppi pepperoni, paprika, purre og hvitløk og la det frese i ca 2 minutter.

5. Tilsett créme fraîche og buljong (jeg løste opp en buljongterning i 2dl vann i en kopp). 

6. Smak til med salt, pepper og litt dill og la det småkoke i 2-3 minutter.

7. Så er det bare å servere!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg