Klarte aldri bestemme meg.. ikke enda

Ikke fortalt så mye om utdanning min enda, så tenkte å skrive litt om det i dette innlegget. Kanskje det gir idéer til andre, om hvilken linjer eller vei de kan ta, selvom jeg selv hadde vanskelig med å finne ut hva jeg ville jobbe med. Det gjør jeg fortsatt LITT, men trives i jobben og vet at jeg vil ihvertfall jobbe med noe liknende!

 

Min utdanning så langt

Etter ungdomsskolen gikk jeg først 1år på restaurant- og matfag. Helt grei linje, pluss vi fikk spise mye god mat, og kaker haha! Men fant ut det ikke var helt noe for meg å jobbe med, men heller som “hobby”, så da byttet jeg. Neste året gikk jeg 1år på hestefag, noe som nesten ikke føltes som skole fordi du hadde det så gøy med ridning og stell av hester! Her fant jeg også ut at det ikke var noe jeg kunne jobbe med, grunnet det er vanskelig å få tak i en slik jobb innen dyr og ikke alltid like godt betalt. 

Jeg tok så et friår for å prøve ut litt jobbing og prøve å finne ut hva jeg ville bli/jobbe med. Tilslutt endte jeg opp som ekstrahjelp på Coop obs i friåret. Da fikk jeg litt erfaring innen butikk og salg, som var ganske greit. Etter en stund med mye tenking, fant jeg ut jeg skulle prøve anleggsgartnerlinjen og søkte på dette. Jeg fikk selvfølgelig plass og gikk 1år der. Dette gikk da som andre året på vgs, på grunn av hestefaget gikk som første året, og anleggsgartner ble en “fortsettelse”.

Etter å fullført det året, gikk jeg ut som lærling som anleggsgartner, som jeg fortsatt er. Nå er det heldigvis bare 1år igjen som lærling! Etter læretiden er jeg usikker på hva som skjer, om jeg fortsetter som anleggsgartner eller prøver noe annet. Planen var ikke helt å bli anleggsgartner da jeg synts det er mer gøy med litt flere og større maskiner og annet arbeid, men det var nå her jeg endte opp tilslutt.

Jeg skulle jo selvfølgelig ønske jeg var ferdig med alt nå og læretiden, og bare jobbet vanlig, men slik ble det altså ikke. Noen har hele planen framfor seg og vet hva de skal bli.. andre er slik som meg, som ikke helt finner ut hva en vil bli.

 

Ha en fortsatt fin kveld videre<3

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg