Hvordan er det mulig

Fikk en fin kjøreskole bil da

Da var det mandag og ny uke. Denne uken starter jeg på jobb igjen også, etter en lang periode med permitering. Jeg har vært permittert siden 12 desember, men føler dagene har gått så fort at jeg føler jeg ikke har vært permittert så lenge. Så har jeg jo alltid hatt noe å gjøre eller funnet på et eller annet, så da går jo dagene fort.

Men idag var en litt spennt og morsom dag. Jeg skal få hengerlappen, og da skulle jeg ha første kjøretime med henger idag, så da starter jeg ikke på jobb før i morgen. Så jeg var jo først litt spennt på hvordan denne kjøretimen skulle gå da. Jeg har jo øvd litt med henger på jobb, siden jeg har kjørt en del med liten henger der som jeg ikke trenger hengerlappen på. Men kjøretimen gikk veldig fint, kjørelæreren skrøt så mye av meg og sa jeg hadde gos kontroll på å rygge rundt svinger og slikt. 

Så skulle vi tilbake til kjøreskolen da.. der var det litt trangt om plassen med parkering siden det var midt i sentrum. Kjørelæreren måtte også gå ut for å be en bil flytte seg som hadde tatt plassen der kjøreskole bilen skulle stå. De flyttet seg og jeg skulle rygge og parkere der en stod da jeg begynte, mellom min bil og en annen. Jeg rygget ned og svingte rundt og alt gikk fint. Så sier kjørelæreren at jeg var flink, for nå traff jeg de gamle sporene hvor hengeren stod da vi begynte, så han sa jeg bare skulle fortsette og rygge for alt var iorden.. men det var det altså ikke. For idet jeg begynner å rygge videre slik som han sa, da rygget jeg i min egen bil med hengeren. Jeg kjørte fram og kjørelæreren sprang ut for og se, jeg parkerte og vi så over bilen.. den hadde fått en bulk og skrape på dørå, pluss at skallet på speilet var løst.

Kjørelæreren ble helt ifra seg siden det var hans skyld at jeg rygget i min egen bil, siden det var han som sa jeg skulle rygge tilbake i sporene. Men de sporene han hadde sett, det var ikke sporene til hengeren, det var noen andre og derfor endte det opp med at hengeren traff bilen. Jeg er så glad at det ikke var min skyld, at det ikke var jeg som bare rygget og dunket borti min egen bil, det hadde vært flaut. Men som han sa med en gang, det var hans feil, han burde ha sjekket bedre og ikke sakt at jeg skulle bare rygge videre. Og skaden, den skulle jeg bare få pris på så skulle jo han selvfølgelig fikse det siden det var hans feil og hans bil. Så han var ihvertfall hyggelig. Jeg selv synts jo det var veldig dumt det ble skade på bilen, men det var jo ikke en all verdens skade heller, så jeg sa det gikk fint og bare lo litt.. det var jo litt morsomt også. Her skal jeg komme og ha min første time, så får han meg til å rygge i bilen min! Hahah! Jaja, sånt skjer, og tror ikke han gjør det igjen.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg