Fra valentinsdag til vann overalt

Fine rosene han kom hjem til meg med, å selvfølgelig sjokolade!

Torsdag idag.. dagene går så altfor fort! Det var litt rart å plutselig være tilbake på jobb igjen etter over 2 måneder. Heldigvis var det fint vær å ikke regn når jeg skulle begynne igjen, så jeg var heldig der. Så var det litt greit å begynne litt “lett” på jobb igjen, med første dag på tirsdag. Og da vi var i begravelse i går, så hadde både jeg og samboeren min fri da, siden vi ikke hadde rukket jobb verken før eller etter. Også tilbake igjen idag

Så var det jo valentinsdag på tirsdag! Må jo alltid gjøre litt ekstra den dagen, trenger ikke var så mye alltid. Men jeg fikk ihvertfall roser og sjokolade-melkehjerter av samboeren min! Han hadde vært innom butikken på vei hjem fra jobb, og jeg hadde akkurat kommet hjem rett før han. Så koselig! Også måtte vi jo ha jordbær, så det ble jordbær og sjokolade. I tillegg til vi var innom det ene kjøpesenteret også. Så det var vår valentinsdag i år.

I går ble en hektisk dag, eller rettere sakt kveld. For vi hadde kjøpt en ny stor pumpe til det eke akvvariet vårt sist uke, og tenkte vi kunne montere den i går kveld. Tenkte det var fort gjort og enkelt, men det var egentlig det motsatte. Først pumpet vi ut mye av vannet, flyttet fiskene over i en kasse imens med oksygen oppi. Før vi så fjernet den gamle pumpen som var oppi en boks inni akvariet sammen med varmekolben. Denne satt jo da fast med 6 silikonbiter. Vi fikk de løs etter en liten stund, med kniv. Så nå var det jo bare å montere den nye pumpen da. Vi satt den der den skulle stå, koblet til alle slangene og slikt, så satt vi i kontakten og trykket den på. Ingenting skjedde.. den bare laget lyd og vannet gikk bare ned til pumpen igjen og ikke oppi akvariet. Vi prøvde fram og tilbake helt til samboeren min bare skulle flytte litt på den. Da fant vi veldig fort ut at det var ett hull i pumpa. For med en gang han løftet den, så fosset det ut med vann fra pumpa.

Så jeg reiste til dyrebutikken for å bytte den mens han tørket opp alt vannet og slikt. Med en gang jeg kom til butikken og sa hva som var galt, så sa de med en gang at jeg var ikke den første som hadde komt denne uken fordi det var problemer med akkurat den pumpen. Så jeg fikk ny med en gang og skyntet meg hjem igjen.. klokken begynte jo å bli mye og vi skulle andre ting også. Kom hjem og vi monterte den nok en gang, skrudde den på og ingenting skjedde. Samboeren min skulle bare åpne lokket på pumpen for å se oppi, da kom det igjen en god del vann ut, så det ble nok av vann å tørke. Og idet han satt på lokket igjen, så fungerte den sånn plutselig, uten vi visste årsaken haha! Men vi var glade vi for at den endelig fungerte, og den virker enda, heldigvis!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg