En topp til

Den flotte utsikten over Jørpeland! Sjekk ut resten av bildene nederst i innlegget!

Nå nærmer det seg slutten av ferien, det har gått så fort men vi har vært ute på noe hver eneste dag. I går var vi på besøk igjen og på torsdag, da ble det først en fjelltur før vi var innom hos farmor og fikk middag litt senere.

Dette var nok en fin fjelltur, med en så fin utsikt. Jeg hadde vært på den toppen før, men det var mange år siden da det var når jeg gikk på barneskolen. Så jeg husket ikke helt hvor stien gikk og hvordan det så ut der oppe. Så vi parkerte og begynte å gå. Vi gikk over en bro over en elv, der det kommer en grusvei hvor du kan gå enten til høyre eller til venstre. Jeg mente å huske vi skulle til høyre, så vi gikk den veien. Kom helt til enden av den og fant ut at vi tydeligvis hadde gått feil vei. Jeg hadde også lastet ned en ny tur-app dom jeg testet ut, så jeg kom da på at jeg kunne jo gå inn der og se hvor vi skulle gå. Så vi måtte jo gå hele veien tilbake og litt til før vi kom til stien oppover til fjellet.

Her gikk stien litt inn i skogen først, før den bare gikk så og si rett opp. Ble litt tungt i starten men vi brukte egentlig ikke så lang tid opp, vi stoppet litt og pustet litt ut før vi var oppe på toppen. Og stien den var jo helt fin også da det ikke var sorpe, kun en liten plass. Men så blåste det litt mye den dagen, så vi ble ikke så lenge på toppen før vi begynte å gå ned igjen. Ned gikk det også egentlig litt fort, før vi gikk tilbake på grusveien og til bilen. Det stod det skulle ta 3 timer tur-retur, men vi brukte rundt 1 time og 50min, det var jo da inkludert feilturen vi hadde først når vi måtte gå fram og tilbake. Så egentlig så tok det ikke så lang tid å gå til fjellet. Ca. 45min hver vei!

Etterpå gikk turen til farmor, siden fjellet vi gikk på, ikke var så langt ifra hun. Så hun ble glad for besøk, som alltid, og for at hun kunne lage middag til oss. Så god middag!

Farmor!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg