En hjelpende hånd, mens alt gikk galt

God fredag!

I går var det en hektisk dag, både på jobb å hjemme. Først var det på jobb, der måtte jeg først hente ett tre og en busk som skulle byttes ut, kjøre innom butikken for å kjøpe utstyr til treet, for så å kjøre til adressen å fikse dette. Etterpå var det rett til neste plass hvor jeg hadde vært dagen før. Her skulle jeg bli ferdig med blant annet å plante noen forskjellige blomsterløker og litt diverse andre ting. Men dagen før hadde jeg plantet et lite tre som ikke ville stå oppreist tydeligvis, for når jeg kom tilbake i går, var det helt skjevt. Så da måtte jeg enda en gang til butikken for å kjøpe utstyr til å binde opp treet, for så å kjøre tilbake igjen å gjøre alt ferdig. Men på vei bort til butikken så står det plutselig en svart bil i veien som har en arm ut og peker. Jeg lurte jo veldig på hva dette var og begynte å lure på om det var sivilpoliti så jeg tenkte, hva er det jeg har gjort. Men nei, det var en eldre mann som skulle hjem til Bergen, fra her i Stavanger også kunne han ikke finne veien, fordi han ble bare ført til den samme plassen hver gang, hvor den ene tunellen er stengt. Så det endte med at han følgte etter meg til motorveien hvor jeg hoppet inn på et busstopp for å forklare veien videre, siden jeg selv ikke skulle videre den veien. Da fikk jeg ihvertfall hjulpet en den dagen! Litt morsomt fordi jeg måtte hjelpe en mor og to barn tidligere i uken også mens jeg var på jobb, med å finne veien til en barnehage fordi hun hadde ikke mobilen med seg. Så jeg har faktisk hjulpet to stykk denne uken, det er jo bare gøy å kunne hjelpe.

 

Sikringen gikk

Når vi kom hjem fra jobb i går, satt jeg på vaskemaskinen med noen klær og tørket de i tørketrommelen etterpå. Men så var vi ute og kjørte så jeg skrudde den av. Når vi kom hjem igjen og satte den på, så røk sikringen, prøvde igjen men det samme skjedde. Og hunden vår Zorro, han er veldig redd den lyden som kommer når sikringen ryker, så det endte med at han tisset på badet der han var akkurat da. Jeg kommer inn på badet i mørket og blir tissen på på foten, selvfølgelig. Så da var det inn i dusjen med han og vaske han og gulvet.. og meg. Ble ferdig med det også gikk det en liten stund før jeg tenkte jeg skulle prøve å sette på tørketrommelen igjen. Jeg tenkte jo ikke noe veldig over Zorro når jeg skulle sette på den igjen fordi han hadde jo nettopp tisset. Så jeg satt i kontakten og startet den, men der røk sikringen igjen, og hvem sto i sofaen og tisset igjen fordi han ble redd.. jo det var Zorro, nok en gang. Etterpå tenkte jeg at jeg skulle tatt han ut før jeg prøvde å sette den på, men jeg trodde jo ikke sikringen skulle ryke denne gangen også, noe den gjorde.

Så det ble litt av en vaskejobb i går. Jeg som skulle gjøre så mye annet, men så fikk jeg ikke gjort det. Også så irriterende med tørketrommelen som ikke vil funke! Det er det værste, fordi jeg hater å henge opp klær, og synts klærne blir så mye bedre når de har vært i tørketrommelen. Men i går endte det med å henge opp klærne som jeg bare hadde fått tørket i 30min. Så idag er det bare å ringe å høre om noen kan komme å sjekke hva som er galt.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg