En glede av kjeks

God torsdag

Idag går turen til farmor for å besøke henne♥ Jeg kunne ikke reise til hun før jeg hadde bakt. Jeg skulle nemlig lage kjeks til hun, noe jeg gjør hvert år, mest i desember  men lager de også av og til utenom det også til hun. Farmor bare elsker disse kjeksene, det er mange som gjør det.. inkludert meg! Disse har jeg laget i mange år, siden jeg var liten, og de er like god hver gang. Og jeg synts jo bare det er gøy å bake, spesielt til farmor for hun blir så glad når jeg har bakt til hun. 

Denne gangen jeg skulle lage kjeks, gikk ikke alt som planlagt. Jeg startet og skulle lage de på tirsdag siden jeg ikke fikk tid på mandag. Hadde kjøpt inn alt jeg trengte og begynte å lage røren. Jeg hadde blant alt oppi og det gjenstod bare å ta oppi mel. Hellet det oppi en sil i røren og når alt melet hadde kommet utav silen, hva lå der.. jo en melbille på størrelsen med en maur! Det var så ekkelt og jeg måtte jo bare kaste hele røren. Det var ikke lite røre jeg hadde laget heller, siden jeg pleier å lage to doble porsjoner til hun. Jeg hadde liksom mel fra før av så jeg hadde ikke kjøpt det når jeg kjøpte de andre ingrediensene, men det rareste er at melet ligger oppi en lukket krukke, så det er veldig rart at det var dyr oppi der da. Ittepå gikk alt melet i søppelet.

Ble en del utav det!

Dette var jo litt sent på kvelden, så det var ikke vits i å kjøre til butikken igjen for å kjøpe nytt mel og slikt. Så da var det opp tidlig i går for å kjørr i butikken og starte på nytt. Men denne gangen var det også problemer. For da jeg skulle ha sjokolade oppi røren som jeg ikke hakker selv men har oppi en boks med stavmikser, så ville ikke den heller fungere. Fikk kuttet sjokoladen halvveis før den bare mistet all kraften til å snurre kniven i boksen. Så da var det bare å hakke resten av sjokoladen jeg skulle ha. Jeg som hater det for det blir så mye gris utav det. Men det gikk nå det også! Det ble så mye steking av kjeks at jeg måtte stoppe litt for å lage middag og slikt og fortsette på kvelden.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg