Det går mot vinter

Da var det ny uke igjen! Ikke mye som skjedde i helgen egentlig. Fredag var vi ute og kjøpte en oppbevaringsbod, altså en slags putekasse med dører. Når vi fikk den i esken, så var den litt stor. Vi tok den inn i baksete i bilen, men selvfølgelig gikk ikke døra igjen. Så har vi jo hundeburet også som tar stor plass. Så vi måtte til med å ta ned setene, ta buret med Zorro inni, helt fram til framsetene, også gikk esken akkurat inn på skrått, heldigvis!

På lørdagen ble det å gjøre klart til stormene og vinteren ute. Så vi tok ned paviljongen, pakket inn utemøblene og fikk ryddet bort alt det som vi ikke skulle bruke lenger. De andre gangene har vi alltid vært sent ute med å ta ned paviljongen før stormene kom, men denne gangen fikk vi endelig gjort det før det ble mye vind! Så slipper vi å følge med på den og prøve på alle mulige måter å feste den på for at den ikke skal løsne.

Men utenom det så har vi ikke gjort så mye utenom en liten bursdagsfeiring på lørdagskvelden, og ellers bare slappet av egentlig hele søndagen. Det kom jo selvfølgelig regn som vanlig, så det ble jo ikke noe særlig med turer. Så istedet ble det litt hjernetrim og slikt på Zorro for å “slite” han litt ut også får han brukt hodet litt!

Får håpe på finere vær til neste helg. Nå er det skikkelig høstvær og jeg ser ikke framover til regn, storm, snø, is og slaps på veiene! Jeg vil heller ha sommer, varme og sol. Gruer meg hver gang til vinteren, da jeg fryser veldig lett på hendene, helt fra høsten og helt fram til våren. Så da er det på med tykke vinterhansker med foringshansker inni, på jobb. Men det hjelper jo egentlig ikke, for uansett for tykke hansker jeg har, eller har flere lag på, så fryser jeg like mye, blir blå og stiv og må stå og bare prøve å få varmen i de så jeg kan jobbe videre. Veldig irriterende! Så med tanke på det, så har jeg litt feil yrke som anleggsgartner, men men, sånn er det. Jeg ser fram til sommeren heller jeg! Det er jo litt koselig om vinter da, om du er inne og det er snø eller om du går tur når det er snø og sol, og selvfølgelig jul da. Men utenom det så er det ikke noe gøy i det heletatt. Jeg kunne gjerne bodd i et av sydenlandene jeg, det hadde ihvertfall passet til hendene mine, haha!

Håper ihvertfall alle får en fin uke videre!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg