Den lille jakten

Det ble en liten “jakt etter lyset”, spesielt i går kveld. Nå har det jo vært nordlys å se her i rogaland, og det ville jo både jeg å samboeren min få med oss. Jeg ville jo prøve å få et bilde av det selv, så i går kveld måtte vi vente på at lyset skulle komme. 

Det ene bra bilde jeg fikk tatt av nordlyset

Først hadde vi vært ute på den ene stranden for å slite ut Zorro, der var det jo også så fint å ta bilde da det var oransje, gult og rødt på himmelen. Etterpå skulle vi hjem igjen etter vi hadde vært innom butikken, men da fant vi ut vi skulle kjøre bort til en parkeringsplass som ligge med en tursti opp til det ene fjellet der hvor vi bor, for der var det mørkt og god sjangs for å se nordlyset. Men det var tydeligvis ikke bare vi som hadde tenkt den tanken, da det var fullt på den parkeringsplassen da vi kom opp, vi klarte å få presse oss inn på en liten plass da, men de andre som kom, måtte bare snu. 

Bilde tatt på solastranden i går kveld. Bare så nydelig!

Her satr vi en stund uten at vi så noe hint til nordlys. Så etterhvert reiste vi hjem, da vi tenkte at det kanskje var litt tidlig og mer sjangs for å se det senere da klokken bare var 9 på kvelden. Så jeg tok med meg Zorro og skulle gå en tur mens samboeren min skulle se noe på tv, så skulle jeg heller gi beskjed til han hvis jeg så noen. Jeg hadde bare kommet noen meter før jeg skyndet meg hjem igjen for å få han også med ut, for da så jeg en lang stripe på himmelen. Vi gikk litt rundt, både opp og ned og her og der og stod litt rundt for å se. Det var akkurat som det kom og gikk, og for hver gang det kom, så ble det sterkere. Så da fikk jeg tatt et bilde som ble litt fint ihvertfall, men det ble ikke så mye lys som jeg håpet på. For etterpå så gikk vi videre men da begynte det bare å forsvinne så vi ga oss og gikk hjem igjen. Klokken begynte å bli mye også, og tilslutt skulle vi legge oas, men jeg fant ut at jeg måtte ut en siste gang. Jeg hadde egentlig tenkt å gå en tur da også, men siden klokken var nesten halv toll, fant jeg ut at jeg heller tar bilen og kjører en runde. Jeg kjørte en god runde opp mot der vi hadde parkert tidligere for å følge med, men jeg så ingenting..ingen tegn til nordlys engang, så da ga jeg opp. Hadde jeg hatt fri dagen etterpå, så hadde jeg vært oppe hele natten for å få bilde av det, men det gikk ikke denne gangen uheldigvis. Så jeg håper det komme i en helg neste gang, så jeg får ta bedre bilder! Jeg fikk ihvertfall ett bilde da.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg