Alle disse timene!

God torsdag til alle sammen!

Resultatet etter frisøren på bildet til høyre

I helgen som var så ble det jo selskap både på lørdagen og søndagen. Ble vell litt trangt om plassen på lørdagen når vi var 16 stykker i en leilighet haha! Men vi fikk det jo til. Vi fikk laget et langt langbord hvor vi fikk plass til alle å sitte rundt heldigvis, så vi slapp at noen måtte sitte der og noen måtte sitter her. Så fikk jeg jo selvfølgelig så mange fine gaver, ble så glad for det!

På søndagen reiste vi og søsteren min og de til farmor hvor hun laget hjemmelaget smørbrød og vi hadde kaker, og smørbrød er jo så godt! Men selvfølgelig var jeg uheldig med å få migrene akkurat den dagen, som også selvfølgelig skulle vare hele dagen. Men fikk da kost meg for det om! Så hadde jeg allerede fått gaver av de, da vi også var innom farmoren min sist uke hvor hun betalte og jeg valgte ut noen ting, pynteting og slikt jeg ville ha. Det var det enkleste siden hun ikke kommer seg så lett rundt med mindre hun blir kjørt.

Fikk så mange fine gaver, pluss de jeg fikk på bursdagen fin. Sååå takknemlig!

Så var det tirsdagen da.. på mandag så jeg på Facebook i en hårmodell gruppe at en hadde ledige timer for farge og klipp. Jeg hadde tenkt en stund på å teste ut slik, hvor det er lærling som gjør jobben. Dette var også en mann og han var fra utlandet (nede i syden), og jeg synts alltid de er mye flinkere til å få til den farge du vil ha i håret. Så jeg valgte han og han hadde ledig tid på tirsdagen. Jeg kom det klokken 13, diskuterte hvordan jeg skulle ha det og slikt. For jeg skulle bare stripe etterveksten fra det jeg hadde gjort i Tyrkia i sommer. Hadde også etterstripet det i november, men synts ikke det ble så veldig fint.

Så han startet med å stripe, klokken gikk og han gikk for å blandet mer. Jeg kikket på klokken og den var rundt 15:30, tenkte okey.. jeg er sikkert ferdig til 17 da kanskje. Men timene gikk og gikk.. også skulle jeg jo sitte litt med stripene i også, så jeg fikk også en slags varmeovn i tillegg, slik det skulle gå raskere, men det gjorde det ikke. Så når klokken var rundt 19 så gikk vi for å vaske det ut. Der var det luksus. Fordi det var et eget rom hvor vaskene var, det skulle være helt stille, med rolig musikk, godstoler og puff til bena mens du lå med hodet i vasken. Når det var vasket ut, fikk jeg også glossing i for å få fargen litt kaldere. Dette skulle jo også være i i ca. 20min. Og jeg bare sukket for meg selv fordi jeg var så lei av å sitte etter å sittet i en stol siden klokken var 13 og nå var klokken 19:30. Men mens glossingen var i, fikk jeg hodet massasje og han masserte det inn i håret i de 20 minuttene, så det gikk egentlig veldig fort. Etter det var vasket ut, gikk vi inn for å føne det også rettet han det litt før jeg endelig var ferdig. Så jeg var ferdig når klokken var 20:30. Da var jeg så sulten og lei av å sitte. Jeg var så glad for at jeg kjørte innom butikken på vei til frisøren og kjøpte en pizzabolle, ellers hadde jeg dødd av sult haha!

Men selv om det tok veeldig lang tid, så var resultatet kjempebra og ingenting å klage på! Jeg må si det er det beste resultatet jeg har hatt når det kommer til farge/striper, utenom da jeg fikset det i Tyrkia. Så det stemte det jeg tenkte, at han forhåpentligvis var flinkere enn de andre her i Norge jeg har gått til. Og selvfølgelig tar det jo lengre tid når det er lærling og de skal lære seg alt. Han sa selv at han synts det hadde tatt veldig lang tid og beklagte seg for det, men jeg hadde egentlig ikke så mye imot det når resultatet ble så bra, det eneste var bare at jeg ble sliten av å sitte i så mange timer, men ellers gikk det jo helt fint. Jeg sitter jo bare å slapper av mens håret blir fikset. Så jeg kommer nok til å gå til han igjen, og kanskje det går litt fortere da, når det er tid for å farge etterveksten igjen! Og alle der var jo så hyggelige og jeg ble spurte flere ganger om jeg ville ha brus, kaffe, kakao, te eller vann. Liker når det er slik!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg