Det ser mørkt ut

Jaja da var det fredag igjen!

Så fint vær i går, og sol! Da var det veldig mange som var ute å gikk tur, spesielt de med hunder. Har ikke telling på hvor mange hunder vi traff på på den turen.

I går var det tid for å ta av tripsene og bandasjen på fingen min, noe jeg grudde meg til. Jeg skalv litt da jeg skulle ta det av, for jeg var redd for om den løse delen ikke hadde grodd fast eller var “dø”. Da jeg åpnet det så det ikke så gale ut, biten hang fast og jeg var bare litt blodig og slikt. Så jeg luftet såret litt siden jeg hadde gått med bandasjen og strips siden mandag. Senere tenkte jeg at jeg skulle kjenne på den biten da, om jeg faktisk kjente eller følte når jeg trykket på den, for jeg har jo ikke vondt. Men da jeg trykket og klemte rundt på den, så fant jeg jo ut med en gang at jeg ikke hadde følelser og ikke kjente noe, ikke før jeg trykket litt hard slik at jeg kjente fingen min. Så det var det jeg tenkte kom til å skje, at det var for sent å den biten var “dø”. 

Men nå har jeg ihvertfall kontaktet legen og går der og sjekker for sikkerhetsskyld. Men jeg tenker så lenge jeg ikke kjenner selv når jeg tar på den, så er det nok ikke følelser i den. Så da får heller legen kappe den av slik at resten av såret på fingen får grodd skikkelig og satse på at det vokser mest mulig ut igjen! Veldig irritert på legevakten, hadde de bare sendt meg til sykehuset så hadde alt vært iorden.. men neida.

Det er tydeligvis ikke bare jeg som skader meg heller. Til og med Zorro har skadet seg. Han hadde et lite såre på poten mellom tærne som jeg tenkte bare var et lite sår, at han hadde skrapt seg eller stukket seg på noe. Men nå har det gått snart 2 uker siden han fikk det og nå har det blitt en liten klump der, i tillegg til han prøver å slikke på det hele tiden. Så da er det på med en sokk for å unngå det. Så da var det bare å kontakte dyrlegen som fikset en time til mandag. Så da får vi ihvertfall sjekket ut hva det er for noe. Satser jo på at det bare er et vanlig sår som kanskje bare har blitt litt hovent, da jeg leste det på nettet også, at det kunne være noe som kalles furunkulose, som kunne oppstå etter hunden hadde f.eks stukket seg på noe. Men jeg gjør jo alt for hunden min, han kommer først så da må alt sjekkes ut så det ikke er noe alvorlig! Hvem gjør vell ikke alt for hunden sin, det gjør ihvertfall jeg♥

Håper alle får en fin helg da, når den tid kommer!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg